Szeretettel köszöntelek a Makói életképek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Makói életképek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Makói életképek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Makói életképek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Makói életképek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Makói életképek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Makói életképek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Makói életképek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
SINOSZ Csongrád Megyei Jelnyelvi Tolmácsszolgálat
SZOLGÁLTATÁSI REND
2009.
SZOLGÁLTATÁSI REND
1. A TOLMÁCSSZOLGÁLAT ELÉRHETŐSÉGEI
A tolmácsszolgálat működési területe: Csongrád megye
Címe: 6722 Szeged, Attila utca 3.
Tel.: 06-62/632-886, Fax.: 06-62/632-887
Ügyeleti mobil: 06/70-514-6830
Diszpécser mobil: 06/70-930-7243
e-mail: csongrad@jtsz.hu
MSN: szeged.tolmacs@sinosz.hu
honlap: www.tolmacsszolgalat-csongrad.hu
Skype: voros.krisztina1
2. TOLMÁCSOLÁSI TERÜLETEK
1. büntetőeljárás
2. polgári peres eljárás
3. szabálysértési ügyek
4. közigazgatósági hatósági eljárások
5. közjegyzői okirat készítése
6. egészségügy
7. felsőoktatás
8. szakképzés
9. foglalkoztatás
10. egyéni igény
11. rendezvény
12. szabadidő
13. konferencia
14. média
15. színház
16. egyház
17. személyi tolmácsolás
18. önálló életvitel támogatása
TOLMÁCSOLÁSI MÓDOK
- magyar jelnyelv
- jelesített magyar nyelv
- szájról olvasás
- speciális (pantomim, rajz)
- taktilis kommunikáció
- augmentatív kommunikáció
- írásos kommunikáció
3.A SZOLGÁLAT TOLMÁCSAI ÉS ELÉRHETŐSÉGEIK
Név : Vörös Krisztina
Beosztás: szakmai vezető/ jelnyelvi tolmács
Elérhetőség: 06/70-930-7253
Tolmácsolási területek: 1. büntetőeljárás, 2. polgári peres eljárás, 3. szabálysértési ügyek, 4. közigazgatási hatósági eljárások, 5. közjegyzői okirat készítése, 6. egészségügy, 7. felsőoktatás, 8. szakképzés, 9. foglalkoztatás, 10. egyéni igény, 11. rendezvény, 12. szabadidő, 13. konferencia, 14. média, 15. színház, 16. egyház, 17. személyi tolmácsolás, 18. önálló életvitel támogatása
Ellátott térség: Szeged, Hódmezővásárhely, Szentes, Csongrád, Makó, Csanytelek, Mórahalom, Kistelek, Mindszent és vonzáskörzetük
Név :Vörös Zsolt
Beosztás: jelnyelvi tolmács
Elérhetőség: 06/70-930-7243
Tolmácsolási területek: 1. büntetőeljárás, 2. polgári peres eljárás, 3. szabálysértési ügyek, 4. közigazgatási hatósági eljárások, 5. közjegyzői okirat készítése, 6. egészségügy, 7. felsőoktatás, 8. szakképzés, 9. foglalkoztatás, 10. egyéni igény, 11. rendezvény, 12. szabadidő, 13. konferencia, 14. média, 16. egyház, 17. személyi tolmácsolás, 18. önálló életvitel támogatása
Ellátott térség: Szeged, Hódmezővásárhely, Szentes, Csongrád, Makó, Csanytelek, Mórahalom, Kistelek, Mindszent és vonzáskörzetük
Név : Síposné Pető Edina Hajnalka
Beosztás: diszpécser
Elérhetőség: 06/70-389-0995
Tolmácsolási területek: 10. egyéni igény, 18. önálló életvitel támogatása
Ellátott térség: Szeged, Hódmezővásárhely, Szentes, Csongrád, Makó, Csanytelek, Mórahalom, Kistelek, Mindszent és vonzáskörzetük
4. TÉRÍTÉSMENTES TOLMÁCSOLÁSI HELYZETEK JEGYZÉKE
Térítésmentes tolmácsolási helyzetek:
- büntetőeljárás, szabálysértési eljárás és közigazgatási eljárás során történő tolmácsolás: azok a tolmácsolási esetek, amelyekben a perköltség a tolmácsolásra jogosult ügyfelet, mint vesztes félt terhelnék, valamint azok a közigazgatási eljárások, melyekben a tolmácsolás költsége az eljárást kezdeményező, tolmácsolásra jogosult felet terhelnék
- egyéni igény (szolgáltatás igénybevétele, vásárlások, banki ügyek, közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézés, munkavállalással kapcsolatos ügyintézés, hivatali ügyintézés, szülői értekezlet, lakógyűlésen való részvétel.)
- foglalkoztatás: nem akkreditált foglalkoztatónál történő tolmácsolás, amennyiben azt a siket ügyfél kéri
- óvodai nevelés, közoktatásban történő iskolai nevelés és oktatás, felsőoktatás, nem közoktatásban zajló képzés, tanfolyam során:
1. közép, vagy felsőfokú oktatásban költségtérítéses-, esti vagy levelező képzésben
2. felsőoktatásban, szakoktatásban, nappali képzésben, de nem vizsgáztatás során
3. vagy egyéb, nem a közoktatási rendszerbe tartozó tanfolyamon vagy továbbképzésen
- Önálló életvitel támogatása
- Személyi tolmácsolás
- Szabadidő, kulturális tevékenység (sportrendezvényen vagy kulturális rendezvényen történő egyéni részvétel)
- Rendezvény (üzleti vagy szakmai rendezvényen való egyéni részvétel)
- Egyházi tolmácsolás (egyéni szertartásokon való részvétel során)
Költségtérítéses tolmácsolás helyzetek:
Amennyiben a tolmácsolást halló ügyfél vagy intézmény rendeli meg, illetve ha a kapcsolat létrejöttében a halló fél vagy az intézmény érdekelt haszonszerzés céljából. Továbbá azok a tolmácsolási esetek, amelyekben a halló félt vagy intézményt jogszabály kötelezi.
- Büntetőeljárás, szabálysértési eljárás és közigazgatási eljárás során történő tolmácsolás, ha a tolmácsot hivatalos szerv rendeli ki a19/2007 IRM vagy a 8/2007.ÖTM rendelet alapján
- Szakmai vizsgáztatás szóbeli feleletnél illetve a felsőoktatásban történő szóbeli vizsgáztatás során a 29/2002.OM rendelet alapján
- Akkreditált rehabilitációs, kiemelt és védett foglalkoztatónál történő munkavállalással, munkavégzéssel kapcsolatos tolmácsolások
- Médiatolmácsolás
- Színházi tolmácsolás (amennyiben siket csoport számára történik a megrendelés)
- Konferenciatolmácsolás (amennyiben a konferencia szervezője a megrendelő)
- Egyházi tolmácsolás (egyházi eseményeken több siket résztvevő számára)
5.ÜGYFÉLFOGADÁS
A tolmácsszolgálat irodájában:
Hétfő: 8.00 – 12:00
Kedd: 12:00– 16:00
Szerda: 8:00- 12:00
Csütörtök: 12:00– 16:00
Péntek: 8:00 – 12:00
KÉSZENLÉTI IDŐBEOSZTÁS
A tolmácsszolgálat éjjel-nappal, hétvégén és ünnepnapokon is hívható száma: 06/70-514-6830.
6.TOLMÁCS RENDELÉSÉNEK MÓDJA, A RENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA,
Egyéni megrendelők
A megrendelés a teljesítés időpontját megelőzően legalább 3 nappal történhet:
- személyesen,
- telefonon,
- faxon,
- e-mailben,
- MSN-en,
- SMS-en,
- Skype-on
- webkamerán keresztül.
Sürgős esetben a szolgálat a megrendeléstől számított 2 órán belül biztosít tolmácsot az ügyfél részére.
Sürgős esetnek tekintjük:
– Közúti és egyéb balesetek
– Életveszélyes helyzetek, vészhelyzet (pl.: tűzvész)
Ezekben az esetekben a diszpécser vagy a szakmai vezető illetve az ügyeletes tolmács látja el a segélyhívásokat (mentő, rendőrség, tűzoltó), valamint gondoskodik elérhető tolmács kirendeléséről a megrendeléstől számított 2 órán belül.
A személyes megrendelés a diszpécsernél vagy az ügyeletet ellátó tolmácsnál történik.
Az MSN (Windows Messenger) csevegő programon keresztül történő megrendelések:
Internetes hozzáféréssel lehetőség van arra, hogy a tolmácsmegrendeléseket MSN-en keresztül is leadják. Az így érkezett megrendeléseket minden esetben kinyomtatja szolgálatunk.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a jelnyelvi tolmácsok elsősorban a személyesen érkezett ügyfelekkel történő ügyintézést végzik, illetve külső helyszínen tolmácsolnak, ezért az MSN szolgáltatás folyamatosan nem mindig elérhető. Elsősorban a diszpécseren keresztül ügyfélfogadási időben lehet MSN-n tolmácsot rendelni.
Türelmüket ezúton köszönjük!
Minden megrendelés esetében a megrendelőnek köteles közölnie az alábbi adatokat, melyeket a munkalapra felviszünk:
1. a tolmácsolás helyszíne,
2. ideje,
3. időtartama,
4. típusa,
5. az ügyfél elérhetősége
Minden megrendelésre a tolmácsszolgálat diszpécsere azonnali válaszüzenetet küld visszaigazolásként, továbbá lehetőség szerint 36 órán belül értesíti a megrendelőt a tolmácsolást ellátó jelnyelvi tolmács személyéről.
A visszaigazolás az alábbi csatornákon keresztül történik meg: telefon, SMS, fax, e-mail, MSN, Skype vagy postai úton.
A visszaigazolás tartalmazza: a jelnyelvi tolmács nevét, a tolmácsolás helyszínét és időpontját, adatlapot, munkalapot, a tolmácsszolgálat szolgáltatási rendjét, kivéve SMS-en, illetve telefonon történő megrendelés esetén.
A tolmácskirendelés során a szabad tolmács választás jogát alapelvként kezeljük, minden esetben igyekszünk figyelembe venni.
A váratlan és sürgős megrendelések esetén a tolmácsok személyéről a szakmai vezető jogosult dönteni. Nincs lehetőség választani. Az ügyeleti rend minden hónap első hetében a tolmácsszolgálat faliújságán olvasható heti bontásban.
A heti rendszerességgel érkező megrendeléseket a diszpécser minden héten pénteken összesítve egyezteti a jelnyelvi tolmács munkatársakkal.
Egyéb esetekben, ha az igénylőnek kifogása van a tolmács személyével kapcsolatban, nem fogadja el, akkor egy másik időpontban van lehetőség kérni azt a tolmácsot, akihez ragaszkodik. Minden esetben meg kell várni, amíg a kért tolmács rendelkezésre tud állni.
A munkalap kiállítás menete
Minden megrendelés rögzítése munkalapon történik, a munkalapot egy példányban a szolgáltatás nyújtásához elengedhetetlen adatok feltüntetésével szükséges kitölteni. A munkalapot a megrendelő aláírásával látja el. Ennek hiányában a munkalap nem érvényes és a tolmácsnak nem számolható el.
7. A RENDELÉS LEMONDÁSA
A rendelés lemondásának módja, a megrendelő kötelezettségei
A megrendelőnek kötelessége a tolmácsszolgálatot értesíteni:
1. a tolmácsolási helyzetben bekövetkező változásokról (helyszín, időpontváltozás stb.),
2. a tolmácsolási szituáció körülményeiről (tolmácsolás típusa)
3. a megrendelt szolgáltatás lemondására az adott tolmácsolás előtt 24 órával, de legkésőbb a tolmácsolás megkezdése előtt 3 órával van lehetőség
A fenti módosítás, lemondás, körülmény változás adatainak bejelentése történhet személyesen, telefonon, faxon, e-mailben, MSN-en, SMS-en keresztül.
Abban az esetben, ha az ügyfél nem jelenik meg a tolmácsolási helyszínen, a kirendelt tolmács 20 perc várakozási idő után hagyhatja el a helyszínt. A meghiúsult tolmácsolást jelenti a szakmai vezetőnek, valamint a diszpécsernek. A munkalapot a szakmai vezető leigazolja, majd a tényt belső jegyzőkönyvben rögzíti. Erről a tolmácsszolgálat külön levélben értesíti az ügyfelet: külön kiemelve azt, hogy jegyzőkönyv készült az esetről, továbbá külön felhívja az ügyfél figyelmét a szolgáltatási rendben foglaltakra és azoknak betartására.
Intézményi megrendelők
A szolgálatra beérkező megrendelések során az alábbi információt vezetjük fel a megrendelő lapra:
1. a tolmácsolás helyszíne,
2. ideje,
3. időtartama,
4. típusa,
5. a kapcsolattartó személy elérhetősége
6. a kifizetés módja
7. a térítési díj mértéke
A megrendelés történhet személyesen, telefonon, faxon, emailban, MSN-en, SMS-en, Skyp-on vagy webkamerán keresztül a szolgáltatás helyszínén és a megyei szervezet titkáránál. A teljesítés előzetes árajánlat elfogadása alapján történik, melyet szerződésben rögzítünk.
8. KÖLTSÉGTÉRÍTÉSES TOLMÁCSOLÁSOK DÍJSZABÁSA
Díjszabás és fizetési feltételek:
- az igazságügyi és rendészeti miniszter ágazati irányítása alá tartozó közigazgatási hatósági eljárásokban közreműködő tolmácsok, jelnyelvi tolmácsok díjazásáról szóló 19/2007.(III.23.) IRM rendelet alapján a jelnyelvi tolmácsolás óradíja nettó 6.000 Ft,
- az önkormányzati és területfejlesztési miniszter ágazati irányítása alá tartozó közigazgatási hatósági eljárásokban közreműködő tolmácsok, jelnyelvi tolmácsok díjazásáról szóló 8/2007.(III.26.) ÖTM rendelet alapján a jelnyelvi tolmácsolás óradíja nettó 6 000 Ft
A többi esetben középiskolai oktatás, rendezvény, konferencia, média, színház, egyház tolmácsolási területek esetén a térítési díjak megállapodás alapján kerülnek elszámolásra.
Minden esetben a megrendelő köteles téríteni az igénybevett szolgáltatás díját, annak teljesítése után, számla ellenében készpénzben, illetve átutalással 15 munkanapon belül.
9. ÉSZREVÉTELEK ÉS PANASZOK
A tolmácsokkal és a teljesített tolmácsolásokkal kapcsolatban tapasztaltakat, észrevételeket, esetleges panaszaikat az alábbi módon és helyen jelezhetik a szolgálat és annak fenntartója felé.
A szolgálat működése felett a felügyeletet a SINOSZ gyakorolja.
A panaszt a szolgálat szakmai vezetőjéhez írásban lehet benyújtani.
A szolgálathoz beérkezett panaszok kivizsgálása során a szakmai vezető meghallgatja az érintett feleket.
A beérkezett panaszra írásban kell válaszolni, melynek tartalmaznia kell a foganatosított intézkedéseket. A panaszról illetőleg az ezzel kapcsolatos eljárásról, továbbá a válaszról tájékoztatni kell az ügyvezető igazgatót. Amennyiben a panaszt benyújtó a válasszal nem ért egyet, a szolgálatvezetőtől kérhet eljárást, ebben az esetben ad hoc bizottság - melynek tagjai közül legalább egynek más megyében dolgozó tolmácsnak kell lennie- ¬is alakítható, amelynek feladata a panasz kivizsgálása, valamint a Jelnyelvi Tolmácsszolgálat Országos Szövetsége is kivizsgálja az esetet.
10. A tolmácsszolgálat fenntartója:
Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége
1068 Budapest, Benczúr u.21.
Képviseletre jogosult személyek:
- dr. Kósa Ádám országos elnök: kosa.adam@sinosz.hu
- dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató: tapolczai.gergely@sinosz.hu
Vörös Krisztina
Szakmai vezető
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!